Projekt Tramwaju do Mistrzejowic ogólnodostępny i jawny. Prace zgodne z aktualnym harmonogramem
Prace projektowe i realizacja linii tramwajowej do Mistrzejowic postępuje zgodnie z aktualnym harmonogramem, uwzględniającym wpływ wprowadzonych na rondzie Młyńskim zmian (prowadzenie linii tramwajowej na poziomie -1, bez kolizji z ruchem drogowym). Dokumentacja projektowa jest jawna i ogólnodostępna.
REKLAMA
W związku z pojawiającymi się w przestrzeni medialnej tzw. „fake newsami” o „utajnionej” dokumentacji projektowej przypominamy, że aktualizowane na bieżąco dokumenty w wersji elektronicznej są systematycznie publikowane na stronie internetowej www.tramwajdomistrzejowic.pl. Ostatnia wersja projektu (również branża drogowa, obrazująca przyszłe zagospodarowanie terenu) została udostępniona mieszkańcom 5 stycznia 2022 roku, a więc bezpośrednio po złożeniu wniosku o ZRID. Opisane przez media problemy z uzyskaniem dostępu do dokumentacji od Podmiotu Publicznego są dla nas niezrozumiałe. Na przełomie sierpnia i września 2021 roku projekt był poddawany konsultacjom społecznym, a na początku 2022 roku o złożeniu wniosku o wydanie decyzji ZRID informowaliśmy podczas konferencji prasowej. Jej efektem były liczne publikacje w mediach. Projekt był i jest ogólnodostępny.
Celem Gülermak i Podmiotu Publicznego jest jak najszybsze rozpoczęcie robót. Wniosek o ZRID złożyliśmy w pierwszym możliwym terminie, by ciężki sprzęt jak najszybciej mógł wjechać na plac budowy. Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej jest „żywym” dokumentem, który podlega procesowi uzgodnień nawet po jego złożeniu. To normalna procedura na wszystkich inwestycjach realizowanych w Polsce. Trudno wyobrazić sobie sytuację, w której korekty w części dokumentacji liczącej setki stron i dziesiątki tomów wstrzymywałby wartą ponad miliard inwestycję. Zmiany i uwagi to standardowy element uzyskiwania pozwolenia na budowę przy każdym procesie inwestycyjnym. Już po złożeniu wniosku o ZRID pojawiła się konieczność aktualizacji rozwiązań projektowych. Chodzi m.in. o uwzględnienie w projekcie drogowym lewoskrętu z ul. Bohomolca w ul. Reduta czy prawoskrętu z ul. Jancarza w ul. Załuskich, o które wnioskowali mieszkańcy. Korekty te nie wymagają ponownego złożenia wniosku, a tylko uzupełnienia obecnego, mają jedynie charakter kosmetyczny. Pozostałe uwagi dot. dokumentacji, wynikające głównie z ograniczeń związanych z sytuacją epidemiczną, są sukcesywnie uzupełniane.
Obecnie realizujemy w Polsce najbardziej skomplikowane technicznie inwestycje o łącznej wartości ponad 10 mld złotych – w tym trzy z nich w Krakowie - których postęp mieszkańcy mogą śledzić na bieżąco. Jesteśmy zaskoczeni falą hejtu, która wylała się na naszych inżynierów i projektantów w związku z nieprawdziwymi informacjami medialnymi. Jeszcze raz podkreślamy, dokumentacja projektowa jest rzetelna, jawna i ogólnodostępna, a naszym celem jest jak najszybsze rozpoczęcie robót.
Podtrzymujemy pełną gotowość do wejścia na plac budowy niezwłocznie po uzyskaniu decyzji ZRID.
Celem Gülermak i Podmiotu Publicznego jest jak najszybsze rozpoczęcie robót. Wniosek o ZRID złożyliśmy w pierwszym możliwym terminie, by ciężki sprzęt jak najszybciej mógł wjechać na plac budowy. Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej jest „żywym” dokumentem, który podlega procesowi uzgodnień nawet po jego złożeniu. To normalna procedura na wszystkich inwestycjach realizowanych w Polsce. Trudno wyobrazić sobie sytuację, w której korekty w części dokumentacji liczącej setki stron i dziesiątki tomów wstrzymywałby wartą ponad miliard inwestycję. Zmiany i uwagi to standardowy element uzyskiwania pozwolenia na budowę przy każdym procesie inwestycyjnym. Już po złożeniu wniosku o ZRID pojawiła się konieczność aktualizacji rozwiązań projektowych. Chodzi m.in. o uwzględnienie w projekcie drogowym lewoskrętu z ul. Bohomolca w ul. Reduta czy prawoskrętu z ul. Jancarza w ul. Załuskich, o które wnioskowali mieszkańcy. Korekty te nie wymagają ponownego złożenia wniosku, a tylko uzupełnienia obecnego, mają jedynie charakter kosmetyczny. Pozostałe uwagi dot. dokumentacji, wynikające głównie z ograniczeń związanych z sytuacją epidemiczną, są sukcesywnie uzupełniane.
Obecnie realizujemy w Polsce najbardziej skomplikowane technicznie inwestycje o łącznej wartości ponad 10 mld złotych – w tym trzy z nich w Krakowie - których postęp mieszkańcy mogą śledzić na bieżąco. Jesteśmy zaskoczeni falą hejtu, która wylała się na naszych inżynierów i projektantów w związku z nieprawdziwymi informacjami medialnymi. Jeszcze raz podkreślamy, dokumentacja projektowa jest rzetelna, jawna i ogólnodostępna, a naszym celem jest jak najszybsze rozpoczęcie robót.
Podtrzymujemy pełną gotowość do wejścia na plac budowy niezwłocznie po uzyskaniu decyzji ZRID.
PRZECZYTAJ JESZCZE