Promocje, wyprzedaże, Black Friday - łatwo stracić głowę. Miejski Rzecznik Konsumentów radzi
REKLAMA
Konsumencie – przeczytaj jakie masz prawa:
Często trafiamy na informacje typu „ubrania przecenione nie podlegają reklamacji”. Sprzedawcy, którzy stosują tego typu sformułowania, łamią prawo. Pamiętajmy, że rzecz kupioną na wyprzedaży można reklamować, ale już jej zwrot zależy tylko od dobrej woli sprzedawcy.
Reklamację z rękojmi składamy u sprzedawcy - najlepiej na piśmie. Gdy do produktu dołączona jest gwarancja, wtedy możemy zgłosić reklamację z gwarancji - gwarantowi (najczęściej jest to producent lub dystrybutor towaru). Udzielenie gwarancji nie jest obowiązkowe.
Decyzja o wyborze: reklamacja z rękojmi czy reklamacja z gwarancji należy do nas.
Pamiętajmy, że jeśli powodem obniżenia ceny jest wada towaru, o której wiedzieliśmy podczas zakupu, nie możemy jej reklamować u sprzedawcy. Wszystkie inne wady – tak.
Zanim zdecydujemy się na skorzystanie z oferty promocyjnej, sprawdźmy, czy rzeczywiście jest ona dla nas najkorzystniejsza. Może się bowiem okazać, że ten sam towar w innym sklepie kosztuje mniej.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wraz z Europejskim Centrum Konsumenckim przypomina o najważniejszych prawach konsumentów.
Zobacz wypowiedzi https://www.youtube.com/watch?v=y0_ObWetJkw
W razie kłopotów konsumenci mogą zwróci się o bezpłatną pomoc do odpowiednich instytucji:
Porady dla mieszkańców Katowic:
Miejski Rzecznik Konsumentów
Telefon: 32 25 93 846; 32 2593 905
Korespondencję proszę kierować na adres:
40-098 Katowice; ul. Młyńska 4
Mail: mrk@katowice.eu
www.katowice.eu/mrk
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/wp-content/uploads/2019/04/prawakonsumenta-uokik-gov-pl-jak-zlozyc-reklamacje-w-ramach-rekojmi.jpg
Często trafiamy na informacje typu „ubrania przecenione nie podlegają reklamacji”. Sprzedawcy, którzy stosują tego typu sformułowania, łamią prawo. Pamiętajmy, że rzecz kupioną na wyprzedaży można reklamować, ale już jej zwrot zależy tylko od dobrej woli sprzedawcy.
Reklamację z rękojmi składamy u sprzedawcy - najlepiej na piśmie. Gdy do produktu dołączona jest gwarancja, wtedy możemy zgłosić reklamację z gwarancji - gwarantowi (najczęściej jest to producent lub dystrybutor towaru). Udzielenie gwarancji nie jest obowiązkowe.
Decyzja o wyborze: reklamacja z rękojmi czy reklamacja z gwarancji należy do nas.
Pamiętajmy, że jeśli powodem obniżenia ceny jest wada towaru, o której wiedzieliśmy podczas zakupu, nie możemy jej reklamować u sprzedawcy. Wszystkie inne wady – tak.
Zanim zdecydujemy się na skorzystanie z oferty promocyjnej, sprawdźmy, czy rzeczywiście jest ona dla nas najkorzystniejsza. Może się bowiem okazać, że ten sam towar w innym sklepie kosztuje mniej.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wraz z Europejskim Centrum Konsumenckim przypomina o najważniejszych prawach konsumentów.
Zobacz wypowiedzi https://www.youtube.com/watch?v=y0_ObWetJkw
W razie kłopotów konsumenci mogą zwróci się o bezpłatną pomoc do odpowiednich instytucji:
- Infolinia Konsumencka - w sprawach prostych bez analizy dokumentów, nr tel.: 801 440 220 oraz 22 290 89 16.
- Konsumenckie Centrum E-porad - w sprawach prostych oraz wymagających analizy dokumentów, adres e-mail: porady@dlakonsumentow.pl.
- Europejskie Centrum Konsumenckie - w sprawach transgranicznych, które dotyczą sprzedawców z obszaru Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii, Norwegii i Islandii. Strona internetowa: konsument.gov.pl.
- Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej - w sprawach prostych oraz wymagających analizy dokumentów. Kontakty znajdziesz pod adresem www.uokik.gov.pl/wiih.
- Rzecznicy konsumentów - kontakt znajdziesz pod adresem: www.uokik.gov.pl/pomoc.
Porady dla mieszkańców Katowic:
Miejski Rzecznik Konsumentów
Telefon: 32 25 93 846; 32 2593 905
Korespondencję proszę kierować na adres:
40-098 Katowice; ul. Młyńska 4
Mail: mrk@katowice.eu
www.katowice.eu/mrk
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/wp-content/uploads/2019/04/prawakonsumenta-uokik-gov-pl-jak-zlozyc-reklamacje-w-ramach-rekojmi.jpg
PRZECZYTAJ JESZCZE