Zamknięto wiadukt kolejowy nad ul. Kłodnicką
Zapowiadane wcześniej zamknięcie wiaduktu przy ul. Ligockiej potwierdzono w poniedziałek na facebookowym profilu „Śląskie na nowych torach”. To profil PKP Polskich Linii Kolejowych, który dotyczy prowadzonej przez tę spółkę przebudowy połączenia od Będzina przez Sosnowiec, Katowice, Tychy do granicy w Zebrzydowicach.
Największą częścią tego projektu są prace na odcinku Katowice Szopienice Południowe – Katowice - Katowice Piotrowice, które zakładają m.in. zburzenie i budowę 13 wiaduktów kolejowo-drogowych oraz gruntowną przebudowę jednego. Wiadukty te są lub będą w związku z tym na różnych etapach prac zamykane, a przejazd w ich rejonie - niemożliwy. Utrudnienia dotyczą transportu kolejowego, drogowego i pieszego.
Zgodnie z uzgodnionym przez PKP PLK i samorząd Katowic harmonogramem, 9 września zamknięto już połówkowo wiadukt ul. Bagiennej (DK79). Zamknięcie dwóch wiaduktów w centrum miasta przesunięto: nad ul. Graniczną z 16 na 25 września, a nad ul. Mikołowską z 23 września na 7 października.
W poniedziałek, 30 września, planowo ruszyły prace na ul. Kłodnickiej. Na stronie inwestycji podano, że objazd dla samochodów poprowadzono przez sąsiedni wiadukt na ul. Ligockiej. Piesi mogą skorzystać z przejść nad torami przy ul. Ligockiej oraz pod torami, które łączy ul. Gdańską i Zadole. Po pracach rozbiórkowych, które potrwają ok. sześciu tygodni, mieszkańcy znów będą mogli poruszać się pod wiaduktem na ul. Kłodnickiej, wyznaczonym przejściem przez plac budowy.
Jak przypomniał w poniedziałkowej informacji Zarząd Transportu Metropolitalnego, zamknięcie ul. Kłodnickiej wpływa na trzy linie autobusowe – 13, 51 i 913. Linia nr 13 z Rudy Śląskiej Bykowiny kursuje odtąd na skróconej trasie do przystanku Ligota Dworzec PKP, nie dojeżdżając do Centrum Przesiadkowego Brynów.
Linia nr 51 kursuje na dotychczasowej trasie Osiedle Tysiąclecia – Brynów Centrum Przesiadkowe – Ligota Akademiki. Podobnie linia nr 913 jeździ na trasie Panewniki Owsiana – Ligota – Brynów Centrum Przesiadkowe. Obie jednak, zamiast przez ul. Kłodnicką, jadą objazdem przez ul. Kościuszki, ul. Armii Krajowej i Piotrowicką.
Organizator komunikacji dla zmniejszenia związanych z tym uciążliwości uruchomił tymczasową linię Z-13 na trasie Brynów Centrum Przesiadkowe - ul. Kłodnicka - ul. Kolejowa - ul. Kościuszki - Brynów Centrum Przesiadkowe.
ZTM przypomina, że pasażerowie używający na liniach objętych zmianami biletów jednorazowych w wersji papierowej lub pakietowej, mogą korzystać z nich, przesiadając się na inny pojazd w tym samym kierunku – z wydłużeniem czasu potrzebnego na przesiadkę lub dojście do przystanku, z którego jest możliwa dalsza podróż.
W ub. tygodniu, 25 września, tramwaje w Katowicach wróciły po dwumiesięcznym remoncie skrzyżowania torów na katowickim rynku na swoje przebiegające tamtędy stałe trasy. Pozwoliło to odtworzyć tramwajowe osie komunikacyjne w Katowicach: północ-południe i wschód-zachód. To o nie ma się opierać komunikacja w mieście w trakcie przebudowy linii kolejowych. (PAP)
mtb/ mmu/
