Będzie zmiana lokalizacji przystanku tramwajowego w ciągu al. Korfantego w Katowicach
fot. nadesłane
Lokalizacja przystanku tramwajowego w kierunku Siemianowic Śląskich w rejonie skrzyżowania Alei Korfantego i ulicy Gnieźnieńskiej zostanie zmieniona. Zmiany będą polegały na budowie nowego, bezpiecznego peronu tramwajowego na Alei Korfantego od strony Centrum, na którym zastosowane zostaną barierki oddzielające pasażerów korzystających z tramwajów od jezdni.
REKLAMA
Ponadto na wlocie Alei Korfantego od strony Centrum wyznaczone zostaną dodatkowe przejścia dla pieszych przez jezdnię i torowisko, zapewniające dojście do nowego przystanku. Dotychczasowy przystanek tramwajowo - autobusowy na wlocie Alei Korfantego od strony Siemianowic Śląskich pozostanie wyłącznie przystankiem autobusowym, natomiast na istniejącym peronie przystankowym zostaną zastosowane barierki oddzielające pasażerów korzystających z autobusów od torowiska. Zmiany zwiększą bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego.
Katowice podejmują wiele działań zmierzających do poprawy bezpieczeństwa na drogach. Kluczowym elementem, mającym wpływ na poprawę bezpieczeństwa w centrum Katowic jest strefa Tempo 30, czyli strefa uspokojonego ruchu, która decyzją prezydenta Marcina Krupy zaczęła obowiązywać w Katowicach w 2015 rok
Sukcesywnie doświetlane są w mieście kolejne przejścia dla pieszych. Od 2020 roku na terenie Katowic zostało doświetlonych 155 przejść dla pieszych, m.in. przy pl. Miarki, ul. Rolnej i Orkana, ul. Boya Żeleńskiego oraz al. Roździeńskiego – w rejonie ul. Uniwersyteckiej. W ciągu ostatniego roku przeprowadzono prace przy 66 przejściach, co pochłonęło 1,3 mln zł. Zmiany przekładają się na zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Mimo stale rosnącej liczby zarejestrowanych pojazdów w ciągu ostatnich dziesięciu lat liczba wypadków na katowickich drogach zmniejszyła się o ponad 50%. W 2023 r. w Katowicach odnotowano 141 wypadków - o 77 mniej niż 5 lat temu.
Katowice podejmują wiele działań zmierzających do poprawy bezpieczeństwa na drogach. Kluczowym elementem, mającym wpływ na poprawę bezpieczeństwa w centrum Katowic jest strefa Tempo 30, czyli strefa uspokojonego ruchu, która decyzją prezydenta Marcina Krupy zaczęła obowiązywać w Katowicach w 2015 rok
Sukcesywnie doświetlane są w mieście kolejne przejścia dla pieszych. Od 2020 roku na terenie Katowic zostało doświetlonych 155 przejść dla pieszych, m.in. przy pl. Miarki, ul. Rolnej i Orkana, ul. Boya Żeleńskiego oraz al. Roździeńskiego – w rejonie ul. Uniwersyteckiej. W ciągu ostatniego roku przeprowadzono prace przy 66 przejściach, co pochłonęło 1,3 mln zł. Zmiany przekładają się na zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Mimo stale rosnącej liczby zarejestrowanych pojazdów w ciągu ostatnich dziesięciu lat liczba wypadków na katowickich drogach zmniejszyła się o ponad 50%. W 2023 r. w Katowicach odnotowano 141 wypadków - o 77 mniej niż 5 lat temu.
PRZECZYTAJ JESZCZE